Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou

Comunicat davant de la gravetat de les pintades insultants i homofòbiques aparegudes aquest cap de setmana del 17-18 de juny a les parets de l’Institut Quatre Cantons

L’Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou (A.VV.) volem fer nostre el sentit i la indignació de l’Associació de Familiars d’Alumnes (AFA) de l’Institut Quatre Cantons, davant de la gravetat de les pintades insultants i homofòbiques aparegudes aquest cap de setmana del 17-18 de juny a les parets de l’Institut.

En uns moments de clar retrocés pel que fa a la tolerància i el respecte vers les diferències i la diversitat de pensament. En uns moments on cada cop és més freqüent les mostres d’intolerància, que fàcilment acaben generant actituds violentes i manifestacions d’odi i discriminació de col·lectius diversos en la nostra societat, entenem que no podem quedar-nos de braços creuats i com a A.VV. manifestem el nostre suport a tota la comunitat educativa del centre i ens posem a disposició de qualsevol persona, col·lectiu o entitat que rebi o sigui víctima de qualsevol forma de discriminació.

Demanem també a l’administració que posi les seves estructures públiques a treballar contra qualsevol forma de discriminació, a actuar, denunciar i treballar per que aquest, i qualsevol altre acte de discriminació no quedi impune.

Reproduïm a continuació el comunicat de l’AFA de l’Institut Quatre Cantons, tot fent-lo nostre. Ens tindreu sempre al vostre costat per combatre la intolerància!

Junta de l’A.VV. del Poblenou

Benvolgudes famílies,

Ens adrecem a vosaltres des de l’AFA per compartir el nostre neguit i més enèrgic rebuig a unes pintades amb greus insults homòfobs aparegudes aquest cap de setmana a la façana de l’Institut Quatre Cantons.

Es dirigeixen a qui es dirigeixin, ja sigui a alumnes, famílies, claustre o direcció del centre, qualsevol insult i atac d’aquest tipus cap a un membre de la nostra comunitat educativa ha de rebre el rebuig unànim de TOTA la comunitat. Insults d’aquests tipus afecten l’ambient i els drets de tota la comunitat.

No són actituds que puguem passar de llarg i mirar cap una altra banda. Cal reaccionar amb contundència i no ser cómplices de les, malauradament més freqüents, manifestacions d’odi i de discriminacions en la nostra societat.

Des de la junta de l’AFA valorarem totes les mesures i mecanismes legals i ciutadans al nostre abast per tal que aquesta acció no quedi impune i es produeixi un procés de reparació cap a les persones afectades i cap a tota la comunitat educativa.

Alhora demanem a totes les famílies que actuem, cadascuna des de casa seva, abordant la gravetat d’aquesta situació amb els vostres fills i filles i oferir una resposta ferma i col·lectiva.

I finalment, situar-nos al costat de la direcció i el claustre del centre. Teniu tot el nostre suport i estem al vostre costat per fer front a qualsevol forma de discriminació prengui la forma que prengui.

AFA Institut Quatre Cantons